بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» ساخت روباتی با حالت نگاه انسان مانند توسط دیزنی

ساخت روباتی با حالت نگاه انسان مانند توسط دیزنی

ساخت روبات

کمپانی دیزنی ریسرچ به‌تازگی موفق به ساخت روباتی شده است که می‌تواند به راحتی حالات نگاه، دهان و حرکات سر انسان را با موقعیت سنجی دقیق تقلید کند.


به گزارش ایتنا این روزها پیشرفت‌های روبات‌هایی که تجربه‌های مشابه با انسان را القا می‌کنند بسیار هیجان‌انگیز شده است. در این زمینه کمپانی دیزنی ریسرچ به‌تازگی موفق به ساخت روبات ویژه‌ای شده است که ممکن است به کابوس شب کسانی که از هوش مصنوعی و صنایع روباتیک وحشت دارند تبدیل شود.


گزارش‌های به‌دست‌آمده از وب‌سایت گیزمودو حاکی از آن است که کمپانی دیزنی به‌تازگی سیستم جدیدی طراحی کرده است که موجب می‌شود تا روبات‌ها بتوانند چشم‌هایی شبیه به انسان داشته باشند و حالات نگاهشان دقیقا مشابه یک انسان واقعی باشد. علاوه بر این حرکات سر این روبات‌ها تا حد زیادی مشابه با انسان است و تمامی این قابلیت‌ها باعث می‌شود که روح سرد چشم‌های روباتیک از بین رفته و به انسان نزدیک‌تر شود.


به‌این‌ترتیب چنین قابلیتی موجب می‌شود که برقراری ارتباط و صحبت کردن با روبات‌ها بسیار آسان‌تر شده و حس زنده بودن بیشتری به تعامل کننده القا کنند. البته این مرکز با استفاده از این تحقیقات روبات اسکلت مانندی ایجاد کرده است که حرکات دهان و دندان و چشم‌های آن دقیقا مشابه با انسان است.



این فناوری اگرچه در ابتدا اندکی ترسناک به نظر می‌رسد اما می‌تواند در آینده بسیار کاربردی باشد. این روبات قادر است با استفاده از سنسورهای عکس‌برداری ویژه‌اش موقعیت سر مخاطب را تشخیص داده و به‌صورت کاملا انسانی در هنگام مکالمه به سمت او مایل شود.


 همچنین این روبات می‌تواند به راحتی چرخش چشم‌های انسان به‌منظور تجربه اشیا جدید را تقلید کند، به‌صورت کاملا طبیعی پلک زده و حرکات سر کاملا طبیعی داشته باشد. به‌صورت کلی می‌توان مدعی شد که این روبات بیش از یک هوش مصنوعی پیشرفته به یک انسان شباهت دارد.


کمپانی دیزنی می‌تواند در آینده از این دستاورد به‌منظور ساخت روبات‌های انسانی که برای تعامل با انسان در شرایط مختلف به‌کاربرده می‌شوند، استفاده کند. این فناوری به‌ویژه می‌تواند در روبات‌های مراقبت‌کننده از انسان‌ها که تعامل چهره آن‌ها برای القای حس محبت و مهربانی بسیار مهم است، به کار گرفته شود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده