بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» روش دقیق تشخیص خون انسان از حیوان

روش دقیق تشخیص خون انسان از حیوان

روش دقیق تشخیص خون انسان از حیوان

اخیرا ایگور لدنف"(Igor Lednev) استاد دانشکده شیمی‌ "دانشگاه آلبانی"یک روش مبتنی بر لیزر برای تشخیص تمایز خون انسان و حیوانات ایجاد کرده است.

در زمانی که فرد مظنون در مورد اصابت اتومبیل به یک انسان یا حیوان مطمئن نیست، این روش می‌تواند روشی مهم و کلیدی در حل پرونده‌های تحقیقات تصادف اتومبیل باشد. به عنوان مثال، "جیسون راونسبورگ"(Jason Ravnsborg) دادستان کل داکوتای جنوبی اخیراً وقتی به مقامات رسمی گفت که فکر می‌کند با ماشین به یک گوزن برخورد کرده است، توجه ملی را جلب کرد چرا که متوجه نشده بود که در ماه سپتامبر در یک جاده تاریک با یک عابر پیاده برخورد کرده و او را کشته است.

این روش که بر اساس لیزر و مبتنی بر طیف سنجی رامان(Raman spectroscopy) است و با تاباندن لیزر به یک نمونه خون خشک، کار می‌کند. در هر صورت هیچ دو نمونه‌ای نتایج یکسانی را ارائه نمی‌دهند و نتایج منحصر به فردی(مشابه اثر انگشت) را ارائه می‌دهند. از مزایای این روش این است که آزمایش بلافاصله انجام می‌شود و باعث از بین رفتن نمونه نمی‌شود و برای آزمایش در آینده نیز حفظ می‌شود.

تکنیک طیف سنجی ATR FT-IR به اندازه کافی حساس است تا تفاوت‌های جزئی را تشخیص دهد و می‌تواند با موفقیت تفاوت بین خون انسان و حیوان را تشخیص دهد.

منبع خبر: ایسنا


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده