خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» همایش ملی یادگیری سیار

همایش ملی یادگیری سیار

اولین همایش ملی یادگیری سیار با هدف بررسی چالش ها و تهدیدهای آموزش مجازی و تکنولوژی های آموزشی بهمن ماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.

هسته پژوهشی یادگیری سیار دانشگاه علامه طباطبائی در نظر دارد با همکاری گروه تکنولوژی آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی اقدام به برگزاری اولین همایش ملی یادگیری سیار، از نظر تا عمل نماید. این همایش در تاریخ 29 و 30 بهمن ماه به صورت وبینار برگزار می شود. یک روز به ارائه مقالات و روز دیگر به برگزاری کارگاه اختصاص دارد. پژوهشگران و محققان می توانند برای اخذ اطلاعات بیشتر به سایت mlearning.atu.ac.irمراجعه کنند.


تکنولوژی یادگیری سیار با امکانات بسیاری مانند انواع اپلیکیشن ها، انواع بازی ها، دسترسی به نرم افزارهای مهمی مانند بسته آفیس یا ایمیل، امکان حضور یادگیرندگان در شبکه های اجتماعی و سایر ابزار جانبی مانند ماشین حساب، امکان استفاده از دوربین، ضبط صدا و فیلمبرداری و ده‌ها ابزار دیگر که به زندگی روزمره مردم مرتبط است، خدمت رسانی می کند. 

نیلی احمدآبادی دبیر علمی همایش یادگیری سیار دانشگاه علامه  طباطبایی تصریح کرد: یادگیری سیار خدمات زیادی به جامعه دانش آموزی، معلمان و کلیه کسانی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با آموزش و پرورش کودکان و جوانان سروکار دارند، می رساند. بنابراین ضروری است در شرایط بحرانی کنونی که امکان حضور فیزیکی به صورت جمعی در مکان های بسته وجود ندارد، سامانه های آموزش مجازی باید بتوانند با پلتفرم های مختلف، مورد بهره برداری قرار گیرند.

دبیر علمی همایش یادگیری سیار ادامه داد: از جمله مهمترین عوامل مثبت یادگیری در بستر موبایل در مدارس و دانشگاه ها، میتوان به دسترسی به آموزش بدون محدودیت زمانی و مکانی اشاره کرد. همانطور که می دانیم یکی از محدودیت های دوره های آموزشی حضوری وابستگی به زمان و مکان است و اینکه فرد فارغ از محدودیت این دو عامل به راحتی وارد کلاس شود و از مطالب استاد بهره مند شود، تحول بزرگی در عرصۀ تعلیم و تربیت به حساب می‌آید. از ویژگی‌های مثبت دیگر، یادگیری موقعیت و مساله محور است و این رویکرد برخلاف آموزش سنتی، عمل می کند. آموزش سنتی متاسفانه نمی تواند جواب‌گوی نیازهای جامعه باشد. به خاطر اینکه به دنبال انتقال محتوای کتب درسی به صورت حفظی و فارغ از کاربردی کردن آنها در زندگی روزمره است و لذا تربیت‌شدگان این رویکرد قابلیت لازم را برای حل مشکلات جامعه ندارند.

از دیگر ویژگی‌های این رویکرد، ارتباط با شبکه های اجتماعی و بهره مندی مناسب از انواع ابزارهای موجود در شبکه ها مانند چت های متنی، صوتی و تصویری است.

مدیر گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی پس از بیان نقاط مثبت موبایل، به معایب یادگیری از طریق تلفن همراه اشاره و خاطرنشان کرد: در جنب محاسن موبایل معایبی وجود دارد که بعضی از آنها عبارتند ازصفحۀ کوچک موبایل، عدم امکان تایپ سریع، کوتاه بودن مدت شارژ باتری، عدم تمرکز یادگیرنده به خاطر حضور در محیط های غیر آموزشی مانند مترو یا اتوبوس و استفاده همزمان از موبایل به عنوان ابزار آموزشی، وجود پلتفرم های گوناگون مانند اندروید و ios که مانع بهره مندی یکسان کاربران از برنامه ها یا اپلیکیشن های یکسان می شود، عدم دسترسی یادگیرندگان به موبایل های مجهز به شبکه به خاطر گران قیمت بودن، استفاده نابجا به علت ناآشنایی با سواد اطلاعاتی و ارتباطی، سوء استفاده از موبایل مانند ورود به حریم خصوصی افراد و مسائل دیگر، نمونه هایی از آن است.

وی افزود: ذدانشگاه علامه طباطبائی، هسته پژوهشی یادگیری سیار و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با کمک سایر حامیان این همایش درصدد برگزاری همایش یادگیری سیار برآمده‌اند تا با هم اندیشی و بهره گیری از مقالات و تجارب صاحبنظران در ارتقای آموزش مجازی تبادل نظر به عمل آید. از اندیشمندان و پژوهشگران این حوزه تقاضا می کنم در ارسال آثار خود از قبیل مقالات و تجارب زیسته در آموزش و یادگیری به ما یاری رسانند.

از اهداف این همایش:

·  ارتقاء سطح دانش و آگاهی و توسعه کیفیت یادگیری سیار

·  ارائه مبانی نظری و یافته‌های علمی در این حوزه

·  بحث و بررسی چالش‌های پیاده‌سازی یادگیری سیار در دانشگاه‌ها و حوزه آموزش و پرورش کشور و ارائه آخرین نوآوری‌ها در این زمینه 

·  توانمندسازی اساتید، محققان و مشتاقان یادگیری سیار با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه طراحی دوره و محتوای الکترونیکی جهت فرهنگ‌سازی و گسترش آن 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده