خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چند پرتاب ماهواره تا پایان دولت دوازدهم

چند پرتاب ماهواره تا پایان دولت دوازدهم

رییس سازمان فضایی ایران اعلام کرد تا پایان دولت دوازدهم چند پرتاب ماهواره خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سال 87 با قرارگیری ماهواره در مدار 250 کیلومتری نهمین کشور دنیا بودیم که به چرخه کامل فن‌آوری فضایی دست پیدا کردیم، افزود: مهمترین دغدغه ما در برنامه 10 ساله دوم این است که فناوری فضایی به تثبیت برسد و ماهواره ای عملیاتی بالای مدار 500 کیلومتر قرار دهیم. 

براری با تقدیر از استقبال هلدینگ‌های بخش اقتصادی کشور که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، ادامه داد: کنسرسیوم هایی از بخش خصوصی شکل گرفتند و در عرصه ماهواره های سنجشی، منظومه های ماهواره ای و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه فضا فعال شده اند و در آینده شاهد رونق این بخش خواهیم بود. 

رییس سازمان فضایی ایران اولویت بعدی این سازمان و یکی از مهمترین برنامه های بخش فضایی کشور را، توسعه و تثبیت فناوری و زیرساخت های فضایی اعلام کرد و گفت: در دنیای امروز حوزه زیرساخت فضایی استراتژیک و تبدیل به زیرساخت ارائه خدمات شده است و بسیاری از خدمات مانند ناوبری و سنجش از راه دور از زیر ساخت های فضایی گرفته می شود پس باید تلاش کنیم این زیرساخت تثبیت شود.

رییس سازمان فضایی ایران و معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه توسعه فناوری دو ماهواره بر سیمرغ و ذوالجناح برای مدار 500 کیلومتر آغاز شده است، گفت: تا چند ماه آینده تثبیت ماهواره بر سیمرغ انجام می شود و ماهواره بر ذوالجناح که برای مدارات لیو طراحی شده می تواند ماهواره هایی با وزن بالای 200 تا 220 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار بدهد.  

براری با اشاره به اینکه چندین ماهواره آماده پرتاب هستند، گفت: سازمان فضایی ماهواره پارس 1 را تحویل گرفته است، ماهواره ظفر آماده هست و ماهواره طلوع در حال تکمیل هست و تا یک ماه آینده ماهواره ناهید 2 را نیز تحویل خواهیم گرفت و همزمان با توسعه ماهواره برها و ایستگاه های زمینی سامانه بلوک انتقال مداری که ماهواره ها را از مدار 400 کیلومتر به مدار 7000 کیلومتری انتقال می دهد در حال تکمیل است.

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم علاوه بر توسعه فناوری و کاربردها و تثبیت فناوری فضایی برای حفظ منافع جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی حضور موثر داشته باشیم، گفت: یکی از موسساتی که در آن حضور فعال داریم کمیته کوپوس در سازمان ملل است که از موسسین آن بوده ایم و همواره در این جلسات به صورت جامع حضور پیدا می کنیم تا به حل چالشهایی در حال رشد بخش فضایی مانند مدیریت ترافیک، زباله های فضایی و مرز بین هوا و فضا با همکاری دانشگاه ها و دستگاههای مرتبط کمک کنیم و حضوری اثر گذار در مجامع مرتبط با کوپوس داشته باشیم.

وی با تاکید بر همکاری های و دو و چند جانبه‌ با روسیه، چین و کشورهای منطقه در حوزه بین المللی افزود: تلاش داریم که این همکاری های دوجانبه ارتقا پیدا کند و طرح هایی را شروع کرده و در حال تعریف پروژه های جدیدی نیز هستیم که بتوانیم با همکاری کشورهای عضو، آنها را انجام دهیم. 

معاون وزیر ارتباطات یکی از دستاوردهای سازمان فضایی را ثبت نقاط مداری دانست و گفت: ثبت نقطه مداری است که برای همه کشورها بسیار حایز اهمیت است و ما تلاش کردیم که هر ساله پنج نقطه را ثبت کنیم و که بتوانیم با همکاری بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی علاقمند به این حوزه، ماهواره ها را در این نقاط قرار دهیم.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده