دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» روش پیشنهادی دانشمندان برای درمان سرطان روده بزرگ

روش پیشنهادی دانشمندان برای درمان سرطان روده بزرگ

 درمان سرطان روده بزرگ

فیبروبلاست‌های موجود در بافت‌های سرطانی که "فیبروبلاست‌های مرتبط با سرطان" (CAF) نام دارند، به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ فیبروبلاست‌هایی که پیشروی سرطان را تقویت می‌کنند و فیبروبلاست‌هایی که به مهار پیشروی آن می‌پردازند. تعادل میان آنها، نقش زیادی در پیشروی سرطان روده بزرگ دارد.

جلوگیری از عملکرد فیبروبلاست‌های مرتبط با سرطان می‌تواند یک روش امیدوارکننده برای جلوگیری از پیشروی سرطان باشد اما عدم درک مکانیسم اساسی ناهمگن بودن فیبروبلاست‌های مرتبط با سرطان، مانع توسعه آن شده است.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که شاید تغییر دادن تعادل میان دو نوع سلول به صورت مصنوعی، بتواند از گسترش تومورهای سرطان روده بزرگ پیشگیری کند و به یک راهبرد موثر برای جلوگیری از پیشروی سرطان تبدیل شود.

در بافت‌های عادی روده بزرگ، پروتئین‌هایی موسوم به "پروتئین‌های مورفوژنتیک استخوانی"(BMPs) وجود دارند که توسط "سلول‌های استروما"(stromal cells) ترشح می‌شوند و نقش مهمی در تنظیم هم‌ایستایی روده بر عهده دارند؛ در حالی که در بافت‌های سرطانی روده بزرگ، با پیشروی سرطان در ارتباط هستند. پژوهشگران دانشگاه ناگویا، پژوهشی را در این زمینه آغاز کردند تا تشخیص دهند که چگونه سلول‌های استروما، به دخالت پروتئین‌های مورفوژنتیک استخوانی در پیشروی سرطان روده بزرگ منجر می‌شوند.

این گروه پژوهشی، اهمیت بیان ژن های meflin و gremlin 1 را در بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ بررسی کردند. به علاوه، آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شد، نشان داد که تکثیر سلول‌های سرطانی روده بزرگ می‌تواند به واسطه تجویز پادتن خنثی‌کننده gremlin 1 یا بیان بیش از اندازه meflin مهار شود.

تقویت سیگنال‌دهی پروتئین‌های مورفوژنتیک استخوانی با استفاده از پادتن‌های خنثی‌کننده gremlin 1 و یا بیان بیش از اندازه meflin، می‌تواند یک راهبرد درمانی جذاب برای سرطان روده بزرگ باشد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده