بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انتقال ویروس کرونا از طریق هوا

انتقال ویروس کرونا از طریق هوا

انتقال ویروس کرونا از طریق هوا

با گذشت یک سال از همه‌گیری کروناویروس، اکنون بسیاری از شواهد مربوط به آن مشخص شده‌اند. نتایج تحقیقاتی که در نشریه "لنست"(lancet) منتشر شده نشان می‌دهد: کروناویروس عمدتا از هوا و به واسطه افراد در حال صحبت کردن و تنفس قطرات بزرگ و کوچک منتشر شده در هوا پخش می‌شود. اگرچه مبتلا شدن به ویروس از روی سطوح، قابل قبول است اما موضوعی نادر به نظر می‌رسد.

سازمان بهداشت جهانی"(WHO) در جدیدترین راهنمایی‌های عمومی خود توصیه کرده است: از لمس کردن سطوح به خصوص در مکان‌های عمومی خودداری کنید زیرا ممکن است فرد مبتلا به کووید-۱۹ پیش از شما، آنها را لمس کرده باشد. سطوح را مرتب با ضدعفونی‌کننده‌های استاندارد تمیز کنید.

اکنون که در این مورد توافق شده است که ویروس از طریق هوا و به واسطه قطرات کوچک و بزرگ منتقل می‌شود، تلاش برای پیشگیری از گسترش باید بر بهبود تهویه یا نصب دستگاه‌های تصفیه هوا متمرکز شود. همچنین باید به مردم یادآوری شود که از ماسک استفاده کنند و به رعایت کردن فاصله ایمنی بپردازند. در عین حال، سازمان‌هایی مانند سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری باید راهنمایی‌های خود را براساس دانش موجود به روز کنند.

با وجود این، برخی از سازمان‌های بهداشت عمومی هنوز تاکید دارند که سطوح نیز یک تهدید به شمار می‌روند و باید مرتب ضدعفونی شوند.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده