دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» فاز مطالعاتی 6G/ ساخت خودروی خودران

فاز مطالعاتی 6G/ ساخت خودروی خودران

عملکرد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری با خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از کلیات عملکرد این پژوهشگاه به سوالات خبرگاران پاسخ داد.


وحید یزدانیان رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری که ۲ اسفند ماه به مناسبت پنجاهمین سالگرد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و به صورت آنلاین برگزار شد، توضیحاتی درباره دستاوردهای این پژوهشگاه، از پیش از انقلاب اسلامی تاکنون پرداخت.

وی افزود: پروژه ایستگاه زمینی و محموله مخابراتی باند ku برای ماهواره ناهید۲ امسال به پایان رسید و تحویل پژوهشگاه فضایی شد. این محموله مخابراتی برای مدار لئو طراحی شده . ساخت و تست‌ مدل های مهندسی و کیفی محموله انجام شده و تحویل پژوهشگاه فضایی داده‌ایم.

یزدانیان خاطرنشان کرد: پروژه دومی که در این زمینه در حال انجام است، مربوط به مدل مهندسی تک ترانسپوندری باند ku و مدل کیفی دو ترانسپوندری برای ماهواره‌های زمین آهنگ است که به منظور دستیابی به دانش فنی محموله های مخابراتی زمین اهنگ تعریف شده است. طراحی این پروژه انجام شده و در حال تست هستیم.

مدل مهندسی با موفقیت تحویل پژوهشگاه فضایی شده و اوایل سال اینده به شرط موفقیت تست‌ها، مدل کیفی دو ترانسپوندری برای ماهواره‌های زمین آهنگ تحویل می شود.

وی درخصوص نسل پنجم ارتباطات سیار گفت: ما در زمینه نسل های مختلف ارتباطات سیار مطالعات گسترده‌ای انجام دادیم و این مطالعات به این صورت نیست که فقط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام داده باشد و ما بر روی دوش غول‌هایی ایستادیم که محققین ما در کشور هستند.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بحث تابشی بحث مهمی است و در هر جا وجود داشته باشه باید بررسی دقیقی روی آن انجام شود. ما در نسل‌های قبلی ارتباطات سیار این مطالعات را انجام دادیم و به این جمع‌بندی رسیده ایم که اگر استفاده معقول و منطقی انجام شود، زیانی متوجه مردم نخواهد بود. در زمینه ۵G هم مطالعاتی را انجام داده ایم و تا الان به جمع بندی درخصوص آسیب رسان بودن ۵G برای مردم نرسیده ایم.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای پیاده سازی خودروی هوشمند با یکی از خودروسازان داخلی به توافق رسیده‌ایم، گفت: مفهوم خودروی هوشمند با خودروی خودران متفاوت است و برای رسیدن از خودروی هوشمند تا خودروی خودران راه بسیاری در پیش داریم. هم اکنون خودروهای ما مکانیکی هستند و باید به خودروهای الکتریکی و تمام الکتریکی تغییر کنند. پس از آن ماژول های هوشمند در این خودروها جایگزین می‌شود و در نهایت حداقل ۵ تا ۱۰ سال می‌توانیم به تولید خودروی خودران برسیم که مهمترین زیرساخت آن نیز ۵G است که باید توسعه یابد.

از دیگر برنامه های این پژوهشگاه:

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز انجام فاز مطالعاتی اولیه فناوری نسل ششم ارتباطات (۶G) در پژوهشگاه با دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: مطالعات اولیه را آغاز کردیم و مقدمات فاز مطالعاتی و آزمایشی این فناوری از فروردین ماه کلید می‌خورد. ما معتقدیم که دانش طراحی و توسعه ۶G اختلاف خیلی اندکی با ۵G دارد.


منبع خبر: وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده