دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» ناسا | در این سیاره ها الماس می بارد

ناسا | در این سیاره ها الماس می بارد

سمت چپ: وویجر 2 با رسیدن به اورانوس در سال 1986، یک گوی مایل به آبی با ویژگی های ظریف را مشاهده کرد. یک لایه مه بسیاری از ویژگی های ابر سیاره را از دید پنهان می کرد. سمت راست: این تصویر از نپتون از داده‌های وویجر 2 در کنار نپتون در سال 1989 تهیه شده است و لکه تاریک بزرگ و لکه‌های درخشان همراه آن را نشان می‌دهد.

Credits: Left: NASA/JPL-Caltech ; Right: NASA


در این سیاره ها الماس می بارد

اورانوس و نپتون دو مورد از بسیاری از اجرام هیجان انگیز و مرموز در جهان ما هستند که تلسکوپ فضایی جیمز وب به زودی شروع به کاوش در آنها خواهد کرد. شرایط دما و فشار در این سیارات به حدی شدید است که اتم‌های کربن می‌توانند در جو آن‌ها به الماس تبدیل شوند. و آیا می دانستید که اورانوس به دور خود می چرخد؟ درباره این سیارات و مشاهدات آتی تلسکوپ وب از اخترفیزیکدان نائومی رو-گرنی، مهمان این هفته ما در «دستیار گرانشی» بیشتر بدانید.


جیم گرین: ما دو سیاره غول پیکر یخی در منظومه شمسی داریم، اورانوس و نپتون. با نگاهی به تلسکوپ فضایی جیمز وب چه چیزی در مورد آنها خواهیم فهمید؟


نائومی رو گورنی: این به ما بینش گسترده ای از سایر منظومه های خورشیدی که می بینیم می دهد.


نائومی رو گورنی: من معلمان و اساتید زیادی داشتم و فقط افرادی در زندگی ام که می گفتند: شاید علم کمی سخت باشد. مثلاً سعی کنید کار دیگری انجام دهید. و واقعا خوشحالم که به حرفشان گوش نکردم و گذاشتم قلبم تصمیم بگیرد.


جیم گرین: سلام، من جیم گرین هستم، و این کمک جاذبه، برنامه گفتگوی بین سیاره ای ناسا.

ما می‌خواهیم عملکردهای داخلی ناسا را ​​بررسی کنیم و با افراد جذابی که مأموریت‌های فضایی را انجام می‌دهند ملاقات کنیم.


نائومی رو-گرنی یک همکار تحقیقاتی فوق دکترا در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا از طریق دانشگاه هوارد است.

جیم گرین: من اینجا با نائومی رو-گرنی هستم. و او یک همکار تحقیقاتی فوق دکترا در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا از طریق دانشگاه هوارد در واشنگتن دی سی است. اکنون، او در مطالعه دو سیاره مورد علاقه من، اورانوس و نپتون تخصص دارد. و او از تلسکوپ وب برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این غول های یخی افسانه ای منظومه شمسی استفاده خواهد کرد. بنابراین، نائومی، به Gravity Assist خوش آمدید.


نائومی رو-گرنی: از اینکه من را دارید بسیار متشکرم. من واقعا هیجان زده هستم که اینجا هستم.


جیم گرین: خب، باید به شما بگویم، می‌دانید، پس از اینکه وویجر 2 توسط هر دوی آنها (در دهه 1980) پرواز کرد، مدت زیادی است که به غول‌های یخی بازنگشته‌ایم. نه وویجر 1، راهش را ادامه داد. اما فقط وویجر 2 آن دو غول زیبای یخی را مشاهده کرده است. و شما برای مدت طولانی در حال مطالعه آنها بوده اید. جنبه های مورد علاقه شما از این غول های یخی چیست؟ و چرا آنها را اینگونه صدا می کنیم؟ چرا آنها فقط غول های گاز نیستند؟


نائومی رو-گرنی: بله، پس من عاشق غول های یخی هستم. فکر می‌کنم آنها را بیشتر دوست دارم زیرا زیاد به آنها نگاه نشده است. من در ابتدا می خواستم دکترای خود را در این دو سیاره انجام دهم زیرا سوالات بی پاسخ زیادی وجود داشت. و ما واقعاً حتی نمی دانیم که آنها از کجا آمده اند، و چرا این گونه هستند، و چرا آنها را غول های یخی می نامند. منظورم این است که مردم هنوز به نوعی در مورد این نام بحث می کنند که آیا این نام مناسب است و آیا واقعا باید آنها را غول های سنگی نامید، زیرا چه کسی می داند داخل آن چیست؟


نائومی رو-گرنی: واقعاً یک مأموریت لازم است، یک مأموریت مناسب با یک مدارگرد برای نگاه کردن به گرانش یک سیاره تا بتوانیم بفهمیم در داخل چه اتفاقی می‌افتد.


جیم گرین: اکنون ترکیب جو به نوعی به ما این سرنخ را داده است که آنها با مشتری و زحل متفاوت هستند. و این به این دلیل است که یخ های متنوعی دارد.


نائومی رو-گرنی: Mhm.


جیم گرین: و شما روی ساختار و ترکیب حرارتی کار کرده‌اید، هیجان‌انگیزترین چیزهایی که کشف کرده‌اید چیست؟


نائومی رو گارنی: بله، پس دلیل آبی بودن آنها همین است، زیرا سطح بالایی از متان در جو خود دارند. من جو میانی را مطالعه می کنم که مانند استراتوسفر و تروپوسفر فوقانی است. و این مقدار به حدود یک بار کاهش می یابد، که تقریباً همان فشاری است که ما اینجا روی زمین، روی هوا داریم. بنابراین این سطحی است که من به آن نگاه می کنم.


نائومی رو-گرنی: و آنچه در آنجا می بینیم این است که خورشید با متان موجود در جو تعامل می کند و متان را به هیدروکربن های مختلف تجزیه می کند. بنابراین تعداد زیادی از این زنجیره‌های چیزهای مختلف با هیدروژن و کربن در [آنها]، با نام‌های تجملی مانند دی استیلن و استیلن و متیل استیلن، همه اینها. و ما هنوز واقعاً همه چیز را نمی دانیم، مانند ترکیب همه چیزهایی که در آنجا وجود دارد، و ما هنوز همیشه چیزهای جدیدی پیدا می کنیم. و به همین دلیل است که JWST بسیار هیجان‌انگیز است، زیرا ما می‌توانیم چیزهای بیشتری را ببینیم که در حال وقوع است، و بسیاری از این موارد مانند هیدروکربن‌ها و چیزهای پیچیده.


جیم گرین: چند خبر منتشر شده که من دیده ام مفاهیمی دارند که کربن سخت می شود، تقریباً تا حدی، یا شاید تا حد الماس شدن. آیا ما آن نوع چیزها و جو اورانوس و نپتون را می بینیم؟


نائومی رو-گرنی: بنابراین من متان را دلیل آبی بودن این دو سیاره ذکر کردم. خب، متان کربن در خود دارد و آن کربن می تواند به خودی خود ایجاد شود و همچنین توسط فشارهای عظیمی که اتفاق می افتد، مانند، در اعماق جو، بسیار عمیق تر از سطوحی که من نگاه می کنم، خرد شود. و در داخل سیاره، وقتی واقعاً داغ و واقعاً متراکم می شود، این الماس ها تشکیل می شوند و جمع می شوند و سپس سنگین تر می شوند. و این بدان معنی است که آنها به نوعی در جو می بارد. اما این بارانی نیست که ما اینجا می بینیم زیرا این فشارها بسیار زیاد است و شما هرگز نمی توانید به عنوان یک انسان به آنجا برسید. بنابراین حتی اگر این الماس ها وجود داشته باشند، ما هرگز نمی توانیم برویم و آنها را بگیریم. بنابراین… متاسفانه.


جیم گرین: بله، متأسفانه. باشه. (می خندد)


جیم گرین: خوب، می دانید، یکی از چیزهای واقعاً هیجان انگیز در مورد علوم سیاره ای این است که وقتی از سیاره ای به سیاره دیگر می رویم، علاوه بر تفاوت ها، به چیزهایی شبیه هم نگاه می کنیم. و یک چیزی که ما به دنبال آن هستیم رعد و برق است. اکنون اینجا روی زمین، رعد و برق خود را می‌بینیم، اما در اتمسفر فوقانی اشکال واقعاً تماشایی مانند «موجودات خیالی یا جن» وجود دارد، ما آنها را «الف» و «جت‌ها» آبی و انواع تخلیه‌های عجیب و غریب که در جو خودمان اتفاق می‌افتند، می‌نامیم. آیا فکر می کنید ما آن ها را در اورانوس و نپتون پیدا کنیم؟


نائومی رو-گرنی: بله، قطعا. من فکر می کنم که قبلاً تحقیقاتی در مورد نوع ردپایی در مواد شیمیایی که توسط رعد و برق و چیزها باقی مانده است، انجام شده است. این تحقیقات قبلاً با استفاده از برخی تلسکوپ های زمینی انجام شده است. بنابراین این چیزهای هیجان انگیزی است که در حال حاضر در اورانوس و نپتون اتفاق می افتد و ما شاهد آن هستیم. رعد و برق در سیارات دیگر، به نظر من، شبیه رعد و برقی است که ما در زمین نیز داریم. بنابراین، همه آن‌ها، مانند جن‌ها، و چیزهایی هستند که ما در سیارات دیگری مانند مشتری، زحل، اورانوس و نپتون در تلاش هستیم به دنبال آنها باشیم.


جیم گرین: خوب، می دانید، من فکر می کنم وویجرها با استفاده از آزمایش امواج پلاسما، در واقع رعد و برق را حداقل در نپتون و در اورانوس پیدا کردند. این واقعا هیجان انگیز است. به طوری که شیمی را نیز در جو تغییر می دهد.


جیم گرین: یکی از چیزهای واقعاً عالی که اتفاق افتاده، این است که ما اورانوس و نپتون را با هابل زیر نظر داشتیم. بنابراین ما چندین سال از داده های اورانوس و نپتون داریم. هابل اخیراً نقاط بزرگی را روی نپتون مشاهده کرده است. این همه در مورد چیست؟


نائومی رو-گرنی: بله، بنابراین هابل به طول موج های مادون قرمز نزدیک و طول موج های مرئی نگاه می کند و در مرئی می توانیم به آنچه در هر رنگی که می توانیم با چشمانمان ببینیم، نگاه کنیم. بنابراین این لکه‌ها روی اورانوس و نپتون مانند این لکه‌های تاریک آبی ظاهر می‌شوند، درست مانند «نقطه تاریک بزرگ» که با وویجر روی نپتون دیدیم. و ما سعی می‌کنیم تا حد ممکن تعداد زیادی از این موارد را مشاهده کنیم، زیرا فکر می‌کنیم که آنها به نوعی شبیه لکه قرمز بزرگی هستند که روی مشتری قرار دارد، مانند یک منظومه طوفانی بزرگ که تغییرات زیادی در جو، در تمام سطوح جو ایجاد می‌کند. . و هنوز ناشناخته است که چگونه یک نقطه تاریک سطوح بالایی را تغییر می‌دهد و شیمی و گردش خون را تغییر می‌دهد.


نائومی رو-گرنی: بنابراین این موضوع مهمی است که JWST قرار است به آن توجه کند، زیرا ما از مادون قرمز میانی با JWST استفاده می کنیم. و مادون قرمز میانی واقعا جالب است زیرا کمی بالاتر از طول موج های مرئی و نزدیک به فروسرخ در استراتوسفر احساس می کند. و اینجاست که تمام آن شیمی جالبی که من در مورد آن صحبت می کردم در جریان است. و ما فکر می کنیم که تحت تأثیر این نقاط تاریک است که ممکن است این طوفان های دایره ای باشند که در حال وقوع هستند.


نائومی رو-گرنی: و این در واقع همان چیزی بود که دکترای من با اسپیتزر به آن نگاه می کرد. اما مشکل اسپیتزر این است که بسیار کوچک است، فقط مانند نقطه صفر هشت پنج [0.85] متر قطر دارد، بنابراین کمتر از، کمتر از یک متر و…


جیم گرین: خود آینه تلسکوپ.


نائومی رو-گرنی: بله، دقیقا. و این در واقع به اندازه آینه ثانویه JWST است. بنابراین آینه ای که برای فوکوس کردن آینه بزرگ 6.5 متری استفاده می شود به اندازه آینه اصلی اسپیتزر است.


جیم گرین: وای. بله، این معیار خوبی است. (می خندد)


نائومی رو-گرنی: آره، درسته؟ این یک مزیت بزرگ است. چون با اسپیتزر، ما هیچ تصویری نداشتیم، چون آنها خیلی دور هستند، اورانوس و نپتون هم خیلی دور هستند. و همچنین بسیار سرد هستند، به این معنی که ما فقط یک نقطه نورانی داشتیم. بنابراین می‌توانیم به آن نگاه کنیم، مانند ستاره‌ای در آسمان شب. همین قدر دور هستند. و تنها چیزی که به دست می آوریم یک طیف است. بنابراین یک تکه نور فقط برای کل سیاره.


جیم گرین: بنابراین هابل اورانوس و نپتون را رصد کرده است. اما پیشنهادهای خاصی وجود دارد که وارد می شود و این کار را انجام می دهد. آیا در هیچ کدام از آن ها نقش داشته اید؟


نائومی رو-گرنی: بله. در واقع امروز، امروز صبح، متوجه شدم که یکی از پیشنهادات من که برای مشاهده غول های یخی فرستادم، روی HST 30 تأیید شده است. چرخه 30، که واقعاً بسیار هیجان انگیز است، مانند هابل تلسکوپ فضایی شگفت انگیز است. آن در سال 1990 راه اندازی شد. و در واقع، این باعث می شود که آن را هم سن خودم بدانم، که همیشه باعث می شود من احساس پیری و همچنین بسیار جوانی کنم. (می خندد)


جیم گرین: بله، در واقع!


نائومی رو-گرنی: بله! بنابراین بله، پروژه من قرار است از هابل برای بررسی اورانوس و نپتون استفاده کند تا به نوعی علم مورد نیاز خود را با JWST افزایش دهد. بنابراین، به آنها نگاه خواهد کرد، امیدوارم تا حد ممکن به مشاهدات JWST نزدیک شود. و این بدان معناست که ما در آنجا طول موج‌های بیشتری دریافت می‌کنیم زیرا JWST به مادون قرمز میانی و مادون قرمز نزدیک نگاه می‌کند، اما هابل تا سطح مرئی دارای قابلیت‌هایی است که واقعاً هیجان‌انگیز است بنابراین می توانیم آن پنجره و همچنین اعماقی را که در جو به آن نگاه می کنیم، گسترش دهیم.


جیم گرین: وای، عالی.


جیم گرین: می دانید، یکی از چیزهایی که واقعاً در مورد اورانوس و نپتون من را مجذوب خود کرد، گرمایی است که آنها تولید می کنند. می دانید، تمام سیارات ما از درون داغ هستند، آنها هنوز نسبت به زمانی که 4.6 میلیارد سال پیش ساخته شده بودند، خنک می شوند. اما نپتون، اگر درست نمی گویم، مرا تصحیح کنید، بیشتر از اورانوس در داخل گرما تولید می کند. آیا می دانیم چه اتفاقی می افتد؟


نائومی رو-گرنی: این درست است. بنابراین در واقع اورانوس است که عجیب است. نپتون ، در حال ایجاد مقدار گرمایی در داخل است که ما انتظار داریم یک سیاره ایجاد کند.


جیم گرین: آه، ممنون که مرا اصلاح کردی، بله.


نائومی رو-گرنی: درست مانند روی زمین، ما چیزهایی مانند گوشته در داخل داریم. این مانند باقیمانده سیاره است، ایجاد سیاره هنوز در درون گرم است و فقط به آرامی در حال خنک شدن است. و این همان چیزی است که ما انتظار داریم با تمام سیارات دیگر نیز ببینیم - یک فضای داخلی داغ باقی مانده از خلقت. و این چیزی نیست که ما در اورانوس می بینیم. ما شاهد یک گرمای داخلی ناچیز هستیم. بنابراین به نظر می رسد که واقعاً هیچ گرمای داخلی در داخل وجود ندارد. و این خیلی عجیب است. و یک توضیح این است که اورانوس توسط یک چیز واقعاً بزرگ مورد اصابت قرار گرفت و به نوعی به بیرون چرخید. و تمام آن گرمای داخلی از بین رفت.


نائومی رو-گرنی: و این نیز توضیح می دهد که چرا این سیاره در کنار آن قرار دارد، که همچنین یکی دیگر از چیزهای عجیب و بسیار منحصر به فرد در منظومه شمسی است. هیچ سیاره دیگری فقط در سمت خود قرار ندارد، مانند محور خود در جهت اشتباه.


جیم گرین: این فوق العاده است. خوب، می دانید، ما سیاراتی فراتر از سیارات خود را در منظومه شمسی خودمان بررسی کرده ایم، و کپلر با نتایج شگفت انگیزی روبرو شد. و آن نتایج نشان دهنده توزیع سیاراتی بود که در سایر منظومه های شمسی می بینیم. و من همیشه فکر می‌کردم، "اوه، خوب، ما باید آه، می‌دانی، یک دسته از مشتری را ببینیم." اما معلوم شد که اکنون می‌دانید، مشتری بزرگ یکی از سیارات رایج نیست. اما در واقع، بیشتر چیزهایی است که ما آن را ابر زمین می نامیم، بلکه مینی نپتون. و بنابراین، غول‌های یخی اورانوس و نپتون، جایگاه واقعاً ویژه‌ای از نظر اهمیت این موضوع برای سایر منظومه‌های خورشیدی دارند. در مورد این نوع قابلیت ها چه می توانید به من بگویید؟


نائومی رو-گرنی: بله، پس این یک انگیزه اصلی پشت نگاه کردن به غول‌های یخی خودمان است و اینکه چرا کل جامعه علوم سیاره‌ای و جامعه علمی در حال حاضر به هر دوی این سیاره‌ها علاقه دارند، به این دلیل است که ما تعداد زیادی از این سیاره‌ها را به اندازه نپتون پیدا کردیم. یا سیاره هایی به اندازه اورانوس، فقط به اندازه غول های یخی در سایر منظومه های شمسی. و ما می‌توانیم به غول‌های یخی خودمان نگاه کنیم و سعی کنیم کمی بیشتر در مورد چگونگی شکل‌گیری آنها و جایگاه آنها در منظومه شمسی و نحوه رسیدن آنها به آنجا بفهمیم. و این به ما بینشی عظیم از سایر منظومه های خورشیدی که می بینیم، می دهد.


جیم گرین: میدونی، درست بعد از راه اندازی وب در 25 دسامبر !


نائومی رو-گرنی: بله، پس از پرتاب، من زیاد کاری با پرتاب نداشتم. این همه مهندسین و ESA بود که همه این کارها را انجام می داد. اما بعد از آن مرحله اول، استقرار را انجام دادیم. این همان چیزی بود که ما آن را مرحله اول راه اندازی می نامیم. این مرحله، این فاز شش ماهه، آماده سازی تلسکوپ برای علم را راه اندازی می گویند. و به این ترتیب اولین مرحله استقرار بود، رساندن تلسکوپ به نقطه L2 Lagrange، جایی که همه چیز خرد می شود، که 1.5 میلیون کیلومتر از اینجا فاصله دارد تا مطمئن شوند که تلسکوپ خوب و سرد است، بنابراین آنها می توانند همه چیز را ببینند. در تصاویر مادون قرمز آن نگاه می کند.


نائومی رو گارنی:و بعد از آن، زمانی که به آنجا رسید و با موفقیت مستقر شد، پس از مرحله دو، تراز تلسکوپ است. بنابراین جایی که تمام این 18 بخش متحرک مجزا را در یک آینه 6.5 متری غول پیکر بدون درز قرار داد. و سپس مرحله سوم مرحله ای است که من در آن شرکت داشتم که راه اندازی ابزار علمی است. و من در تیمی به نام Moving Target Vommissioning Team شرکت کرده ام. و این بدان معناست که ما به سیارک ها نگاه کرده ایم. بنابراین سیارک هایی که بیشتر در آن کمربند سیارکی هستند و اطمینان از اینکه تلسکوپ قادر است چیزهایی را که در حال حرکت هستند ردیابی کند، زیرا همه چیز در منظومه شمسی در مقایسه با اجرام دور یک هدف متحرک است. و این بدان معنی است که تلسکوپ در واقع باید به صورت فیزیکی حرکت کند که به این اجرام نگاه می کند. و این قطعا برای همه چیز در منظومه شمسی مورد نیاز است. بنابراین این چیزی است که ما در این مرحله آخر آزمایش کرده‌ایم، و سپس به زودی تمام خواهد شد. و سپس اولین تصاویر در 12 جولای منتشر می شوند که بسیار هیجان انگیز است.


جیم گرین: بنابراین اولین علم نور از JWST قرار است در 12 ژوئیه نمایش داده شود. و سپس از آن به بعد، ما شاهد عرضه انواع چیزهای خارق العاده در این برنامه منظم خواهیم بود. پس چه زمانی وب شروع به بررسی اجرام منظومه شمسی خواهد کرد؟


نائومی رو-گرنی: بنابراین بخشی از اولین تصاویری که در 12 جولای منتشر می شوند، نخواهد بود. اما ما در واقع شروع به بررسی اجرام منظومه شمسی خواهیم کرد. فقط این تصاویر تا پس از تاریخ 12 جولای برای دانشمندان منتشر نمی‌شوند، و تا زمانی که دانشمندان ما تجزیه و تحلیل و کالیبراسیون و همه چیز را انجام ندهند، به‌عنوان علمی یا هر چیز دیگری منتشر نخواهند شد. بنابراین احتمالاً در پایان تابستان شاهد انتشار اولین چیزها خواهیم بود، من می گویم خوشبینانه است.


جیم گرین: اکنون، یکی از مشاغل شما این است که سفیر منظومه شمسی JWST هستید.


نائومی رو-گرنی: بله.


جیم گرین: پس به من بگو این موضوع چیست؟ و چکار داری می کنی؟


نائومی رو-گرنی: بنابراین من به همه کسانی که مشاهدات زمانی را تضمین کرده اند کمک می کنم، که به معنای مشاهدات در اولین سال زندگی جیمز وب است. و همه کسانی که از JWST برای نگاه کردن به اجرام منظومه شمسی یا منظومه های سیاره ای استفاده می کنند. بنابراین هر چهار سیاره غول پیکر، مریخ، حلقه ها، و همه قمرها نیز همینطور. بنابراین، جهان‌های اقیانوسی و تیتان و قمرهای یخی، و قمرهای کوچک‌تر زحل که ما به آنها نگاه خواهیم کرد. و من آنجا هستم تا به مردم کمک کنم تا از داده‌ها تا انتشار علم خود را طی کنند.  


جیم گرین: خب، پس شما دقیقاً در بالای برخی از آخرین اکتشافات خواهید بود.


نائومی رو-گرنی: بله، امیدوارم.


جیم گرین: وای، این فوق العاده است. من می دانم که این زمان بسیار هیجان انگیزی برای دانشمندان ما خواهد بود، و برای ناسا با تلسکوپ بسیار بزرگی که به طول موج هایی نگاه می کند که ما نمی توانیم از زمین ببینیم. خوب، نائومی، من همیشه دوست دارم از مهمانانم بخواهم که شخص، مکان یا رویدادی را به من بگویند که آنها را به دانشمندان امروزی تبدیل کرده است. و من آن رویداد را کمک جاذبه می نامم. پس نائومی، دستیار جاذبه شما چه بود؟


نائومی رو-گرنی: کمک گرانشی من یک مکان بریده بریده رویداد بود. حدوداً پنج ساله بودم که به افلاک نما (سیاره نما - planetarium ) در لندن رفتم. و من واقعاً تا آن زمان به زمین یا فضا یا چیزی شبیه به آن فکر نکرده بودم. و ذهنم را کاملا باز کرد. و من فقط از آن زمان به فضا وسواس داشتم. و من عاشق کیهان شناسی و اخترفیزیک و علوم سیاره ای و حتی علم زمین بودم. و من تمام دوره تحصیلی ام را گذراندم، عاشق علم بودم، در ریاضیات وحشتناک بودم، اما فقط به این دلیل که واقعاً می خواستم علم انجام دهم. و بدیهی است که به جایی که امروز هستم می رسم، به دلیل اولین کمک گرانشی از افلاک نما در لندن. بنابراین، آنها را دوست داشته باشید.


جیم گرین: وای، من باید در مورد ریاضی شما نظر بدهم، زیرا انواع مختلفی از ریاضی وجود دارد. می دانید، به اصطلاح، همه ریاضیات برابر نیستند.


جیم گرین : من در هندسه وحشتناک بودم. من فقط آن را دوست نداشتم. اما منظورم این است که یک معادله دیفرانسیل به من بدهید تا حلش کنم.


نائومی رو-گرنی: من هم همینطور هستم. من از اعداد متنفرم من هنوز روی انگشتانم می‌شمارم، زیرا اعداد برای من معنی ندارند. بنابراین من در جبر عالی هستم، هر چند. بنابراین بله… همه اینها انواع مختلفی از ریاضی است، بنابراین...


جیم گرین : هست، هست. بنابراین من همیشه بچه‌های مدرسه را تشویق می‌کنم که به گذشته نگاه کنند و دلسرد نشوند، زیرا آنها در یک زمینه ریاضی مشکل دارند، زیرا آنها متوجه خواهند شد که در پایان، نوع ریاضیاتی که واقعاً می‌توانند وارد آن شوند کمک خواهد کرد. آنها دانشمندی باشند که هستند یا مهندسی که در زندگی آینده خود هستند.


نائومی رو-گرنی: قطعا.


جیم گرین : بنابراین، پس مهم است که بر این چالش ها غلبه کنیم.


نائومی رو گارنی: بله، می‌توانم بگویم توصیه من این است: به حرف‌های مردم وقتی می‌گویند نمی‌توانی کاری را انجام دهی، گوش نده. من معلمان و اساتید زیادی داشتم و فقط افرادی در زندگی ام که می گفتند: «شاید باید کاری را کمی ساده تر انجام دهید. شاید باید، نمی‌دانم، موضوع دیگری را انتخاب کنید. شاید ریاضی برای شما مناسب نباشد، شاید علم کمی سخت باشد، مثل اینکه سعی کنید کار دیگری انجام دهید. و من واقعا خوشحالم که به آنها گوش ندادم. و اجازه دادم قلبم تصمیم بگیرد که حتی اگر سخت باشد، سعی می کنم. و من خوشبختانه خانواده ای بسیار حامی دارم که همیشه از من حمایت می کردند.


جیم گرین: خوب، نائومی، بسیار متشکرم که در مورد علم فوق العاده این غول های گازی به ما گفتید. و JWST اطلاعات بسیار بیشتری در مورد آنها به ما می دهد.


نائومی رو-گرنی: از اینکه من را دارید بسیار متشکرم. این عالی بوده است


جیم گرین: خب دفعه بعد به من بپیوندید تا به سفر خود ادامه دهیم تا به ناسا نگاهی بیندازیم و ببینیم کارمان را چگونه انجام می دهیم. من جیم گرین هستم و این دستیار جاذبه شماست.



تهیه کننده اصلی : الیزابت لاندو

آخرین به روز رسانی: 1 ژوئیه 2022

تدوینگر: مایکل بوک

www.nasa.gov

ترجمه مجله ارم بلاگ




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده