خرید از سراسر دنیا


» تلسکوپ فضایی ناسا عمیق ترین تصویر مادون قرمز را از کیهان ارائه می دهد

تلسکوپ فضایی ناسا عمیق ترین تصویر مادون قرمز را از کیهان ارائه می دهد

وب ناسا (NASA’s Webb) عمیق ترین تصویر مادون قرمز را از کیهان ارائه می دهد


جهت مشاهده تصویر با قابلیت بزرگنمایی اینجا کلیک کنید


  • تصویر تلسکوپ فضایی، تکه ای از آسمان و هزاران کهکشان را به اندازه یک دانه شن بر روی زمین، از جهان گسترده نشان می دهد.
  • نمای نزدیک به مادون قرمز وب ساختارهای ضعیفی را در کهکشان های بسیار دور نشان می دهد و دقیق ترین نمای جهان اولیه را تا به امروز ارائه می دهد.
  • ناسا و شرکای آن مجموعه کاملی از اولین تصاویر و داده های تمام رنگی وب را که به عنوان طیف شناخته می شوند، در سه شنبه 12 ژوئیه در طول پخش زنده تلویزیونی ناسا منتشر خواهند کرد.


تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا عمیق ترین و واضح ترین تصویر مادون قرمز از جهان دور را تا به امروز تولید کرده است. این تصویر از خوشه کهکشانی SMACS 0723 که به عنوان اولین میدان عمیق وب شناخته می شود، مملو از جزئیات است.


هزاران کهکشان – از جمله کم نورترین اجرام مشاهده شده در مادون قرمز – برای اولین بار در دید وب ظاهر شده اند. این تکه از جهان پهناور، تکه‌ای از آسمان را می‌پوشاند که تقریباً به اندازه یک دانه شن است که توسط شخصی روی زمین در طول دست نگه داشته شده است.


این میدان عمیق که توسط دوربین مادون قرمز نزدیک وب (NIRCam) گرفته شده است، ترکیبی از تصاویر در طول موج‌های مختلف است که مجموعاً 12.5 ساعت طول می‌کشد – برای رسیدن به عمق در طول موج‌های فروسرخ فراتر از عمیق‌ترین میدان‌های تلسکوپ فضایی هابل، که هفته‌ها طول کشید.


این تصویر خوشه کهکشانی SMACS 0723 را به صورتی که 4.6 میلیارد سال پیش ظاهر شد نشان می دهد. جرم ترکیبی این خوشه کهکشانی به عنوان یک عدسی گرانشی عمل می کند و کهکشان های بسیار دورتر را در پشت خود بزرگ می کند. NIRCam وب آن کهکشان‌های دوردست را در کانون توجه قرار داده است - آنها ساختارهای کوچک و ضعیفی دارند که قبلاً هرگز دیده نشده‌اند، از جمله خوشه‌های ستاره‌ای و ویژگی‌های پراکنده. محققان به زودی شروع به کسب اطلاعات بیشتر در مورد جرم، سن، تاریخچه و ترکیبات کهکشان ها خواهند کرد، زیرا وب در جستجوی اولین کهکشان های جهان است.


این تصویر جزو اولین تصاویر تمام رنگی تلسکوپ است. مجموعه کامل سه شنبه، 12 ژوئیه، از ساعت 10:30 صبح به وقت شرقی، طی پخش زنده تلویزیونی ناسا منتشر خواهد شد. درباره نحوه تماشا بیشتر بیاموزید .


اعتبار تصویر: NASA، ESA، CSA، و STScI


تلسکوپ فضایی جیمز وب برترین رصدخانه علوم فضایی جهان است. وب اسرار منظومه شمسی ما را حل خواهد کرد، به دنیاهای دوردست اطراف ستارگان دیگر نگاه خواهد کرد و ساختارها و منشأهای مرموز جهان و مکان ما در آن را بررسی خواهد کرد. وب یک برنامه بین المللی است که توسط ناسا با شرکای خود، ESA (آژانس فضایی اروپا) و CSA (آژانس فضایی کانادا) هدایت می شود.


مقر ناسا بر مأموریت اداره مأموریت علمی آژانس نظارت دارد. مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین‌بلت، مریلند، وب را برای آژانس مدیریت می‌کند و بر مأموریت انجام شده توسط موسسه علمی تلسکوپ فضایی، نورث روپ گرومن و سایر شرکای ماموریت نظارت می‌کند. علاوه بر گدارد، چندین مرکز ناسا از جمله مرکز فضایی جانسون در هیوستون به این پروژه کمک کردند. آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) در جنوب کالیفرنیا؛ مرکز پرواز فضایی مارشال در هانتسویل، آلاباما؛ مرکز تحقیقات ایمز در دره سیلیکون کالیفرنیا. و ...


NIRCam توسط تیمی در دانشگاه آریزونا و مرکز فناوری پیشرفته لاکهید مارتین ساخته شد.



مجله ارم بلاگ

منبع : nasa.gov



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده