خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ناسا تصویر جدید خیره کننده ای از کهکشان فانتوم منتشر کرد

ناسا تصویر جدید خیره کننده ای از کهکشان فانتوم منتشر کرد

M74 در این تصویر ترکیبی اپتیکال/مادون قرمز میانی که داده‌های تلسکوپ فضایی هابل و تلسکوپ فضایی جیمز وب را ارائه می‌کند، در درخشان‌ترین حالت خود می‌درخشد.

ناسا تصویر جدید خیره کننده ای از کهکشان فانتوم منتشر کرد


تصاویر جدید خیره کننده تولید شده توسط تلسکوپ هابل و تلسکوپ جیمز وب کهکشان فانتوم، مارپیچی از منظومه های خورشیدی را در فاصله 32 میلیون سال نوری از زمین به نمایش می گذارد.


به گفته آژانس فضایی اروپا که با ناسا در تلسکوپ هابل و تلسکوپ جیمز وب همکاری می کند، این کهکشان در صورت فلکی حوت قرار دارد.


تلسکوپ وب ناسا اولین شواهدی از دی اکسید کربن در یک سیاره فراخورشیدی را ثبت کرد (لینک مقاله بزودی...)


کهکشان فانتوم که به طور رسمی با نام M74 شناخته می شود، نوعی کهکشان مارپیچی است که به "grand design spiral" معروف است. این بدان معنی است که بازوهای مارپیچی کاملاً مشخصی دارد که در تصاویر جدید منتشر شده به وضوح از مرکز خارج می شوند.


این تصاویر با استفاده از داده های تلسکوپ هابل و تلسکوپ وب ایجاد شده اند. به گفته ESA، وب "رشته های ظریف گاز و غبار" را در بازوهای مارپیچی کهکشان شناسایی کرد. این تصاویر همچنین نمای واضحی از خوشه ستاره‌ای هسته‌ای در مرکز کهکشان، بدون ابر از گاز ارائه می‌دهند.


ESA خاطرنشان کرد، تلسکوپ وب همچنین از ابزار فروسرخ میانی خود (MIRI) برای بررسی کهکشان فانتوم به عنوان بخشی از پروژه ای برای درک اولیه ترین مراحل تشکیل ستاره استفاده کرد.

به گفته آژانس، در حالی که وب در رصد طول موج‌های فروسرخ نور بهترین است، هابل دید واضحی در طول موج‌های فرابنفش و مرئی دارد. این به آن اجازه می‌دهد تا نواحی پرنور شکل‌گیری ستاره‌ها را که به مناطق HII معروف هستند، در تصاویر کهکشان فانتوم آشکار کند.


ترکیب داده‌های هر دو تلسکوپ به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا درک عمیق‌تری از کهکشان فانتوم به دست آورند - و تصاویری دیدنی از کیهان ایجاد کنند.


ناسا اولین تصاویر با وضوح بالای وب را چند هفته پیش در ماه جولای منتشر کرد. بزرگتر از هابل، این تلسکوپ قادر است کهکشان های بسیار دور را رصد کند و به دانشمندان این امکان را می دهد تا درباره شکل گیری ستاره های اولیه بیاموزند. هابل به دور زمین می‌چرخد، اما وب به دور خورشید می‌چرخد (در فاصله 1 میلیون مایلی از زمین).


مجله ارم بلاگ

منبع : CNN



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده