بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شرایط ورود قطر برای هوادارانی که به جام جهانی می روند چیست؟

شرایط ورود قطر برای هوادارانی که به جام جهانی می روند چیست؟

شرایط ورود قطر برای هوادارانی که به جام جهانی می روند چیست؟


جام جهانی فوتبال 2022: همه چیزهایی که قبل از سفر به قطر باید انجام دهید

هواداران فوتبال در حالی آماده می شوند که جام جهانی فوتبال قرار است از 20 نوامبر تا 18 دسامبر در قطر آغاز شود.


اگر برای تماشای مسابقات به صورت حضوری سفر می‌کنید، تعدادی شرایط خاص برای ورود وجود دارد که باید بدانید. از کارت‌های شناسایی طرفداران گرفته تا قوانین و مقررات مربوط به الکل و نیکوتین، اگر قبل از رفتن به آنجا اطلاعی نداشته باشید، به راحتی ممکن است گرفتار شوید.

بنابراین در اینجا به همه مواردی که باید در مورد سفر به قطر برای جام جهانی بدانید، اشاره شده است :


برای ورود به قطر برای جام جهانی به چه چیزهایی نیاز دارم؟

هواداران فوتبال برای ورود به کشور از تاریخ 1 نوامبر تا 23 دسامبر باید کارت هایا - یک فرم شناسه هوادار - را در دست داشته باشند. حتی اگر قصد شرکت در هیچ یک از مسابقات را ندارید، به یکی نیاز دارید.

دارندگان بلیط مسابقه می توانند از طریق پورتال آنلاین درخواست دهند و سه نفر دیگر را که بلیت ندارند بیاورند. هنگامی که کارت هایا خود را دریافت کردید، می توانید از آن برای چندین بار ورود به قطر در طول جام جهانی استفاده کنید و اجازه خواهید داشت تا 23 ژانویه 2023 در این کشور بمانید.

هاییا کارت همچنین به شما امکان دسترسی رایگان به وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو و تراموا را در روزهایی که مسابقاتی برگزار می شود، می دهد.


آیا برای ورود به قطر باید آزمایش کووید را انجام دهم؟

اگر بعد از 1 نوامبر وارد قطر شوید، دیگر نیازی به انجام PCR قبل از عزیمت یا آزمایش آنتی ژن سریع برای ورود به قطر ندارید. همچنین لازم نیست قبل از ورود در اپلیکیشن سلامت دولتی Ehteraz مانند گذشته ثبت نام کنید.

بازدیدکنندگان جام جهانی نیز به گواهی واکسیناسیون  کووید-19 نیاز نخواهند داشت .

اما ارزش آن را دارد که روی یک بیمه نامه مسافرتی سرمایه گذاری کنید که سفر شما و هرگونه فعالیت برنامه ریزی شده را پوشش دهد. قطر امکانات پزشکی اورژانسی خوبی دارد اما درمان خصوصی ممکن است گران باشد.


چگونه برای جام جهانی قطر اقامتگاه رزرو کنم؟

روند رزرو اقامتگاه با رویدادهای قبلی جام جهانی کمی متفاوت به نظر می رسد. صرف نظر از اینکه در یک مسابقه شرکت می کنید یا خیر، بازدیدکنندگان به وب سایت آژانس رزرواسیون رسمی مسابقات برای هتل ها، ویلاها، آپارتمان ها و دهکده های هواداران هدایت می شوند.

پنل‌های خورشیدی در مقابل استادیوم بین‌المللی خلیفه، که به عنوان قدیمی‌ترین و ملی‌ترین استادیوم قطر نیز شناخته می‌شود، قرار دارند. AP Photo/ نریمان المفتی


اگر بیش از 24 ساعت در این کشور بمانید، هنگام درخواست هاییا کارت خود باید رزرو خود را تأیید کنید. این امر حتی اگر قصد دارید در طول مسابقات با خانواده یا دوستان خود بمانید و باید محل اقامت خود را در وب سایت هایا پورتال ثبت کنید نیز صدق می کند.


به عنوان یک توریست در قطر باید مراقب چه نکاتی باشم؟

قوانین قطر ممکن است بسیار متفاوت از قوانین کشور شما باشد - به خصوص در مورد الکل و سیگارهای الکترونیکی یا ویپ.


الکل فقط در رستوران ها و بارهای مجاز هتل در دسترس بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود که بتوانید نوشیدنی‌های الکلی را در مناطق هوادار در مسابقات بخرید. آنها را نمی توان در مغازه ها مانند سراسر اروپا خریداری کرد و واردات الکل به کشور قطر غیرقانونی است. سن قانونی نوشیدن الکل نیز 21 سال است.


به هواداران توصیه شده است که قوانین مصرف نیکوتین را در کشور بررسی کنند زیرا استفاده از سیگارهای الکترونیکی یا آوردن آنها به کشور ممنوع است. ویپینگ از سال 2014 در سراسر قطر ممنوع شده است و ممکن است با جریمه تا 10000 ریال (حدود 2694 یورو) یا حتی مجازات زندان روبرو شوید.


همجنس گرایی در قطر غیرقانونی است و صمیمیت در ملاء عام، صرف نظر از گرایش جن-سی یا جن-سیت، می تواند توهین آمیز تلقی شود.

 میزبان جام جهانی گفته است "همه خوش آمدید" و افزوده است که هیچ محدودیتی برای اقامت دوستان یا زوج های مجرد در یک اتاق هتل وجود نخواهد داشت.



مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده