خرید از سراسر دنیا


» جام جهانی چگونه نگاه جهان به قطر را تغییر داده است؟

جام جهانی چگونه نگاه جهان به قطر را تغییر داده است؟

چگونه برگزاری جام جهانی نگرش جهان به قطر را تغییر داده است؟


قطر در چند هفته گذشته در مرکز توجه جهان قرار داشته است .

برای قطری‌ها ، و همچنین برگزاری یک تورنمنت به خوبی سازماندهی شده، جام جهانی فرصتی بود تا جهان را در معرض فرهنگ خود قرار دهند و همه چیز را از معماری گرفته تا مهمان نوازی به نمایش بگذارند.


اما قرار گرفتن در کانون توجه‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و بسیاری از پوشش‌ها، به‌ویژه در جهان غرب، حول سوابق حقوق بشری دولت قطر، از مرگ‌ها و شرایط تحمل‌شده توسط کارگران مهاجر گرفته تا LGBTQ و حقوق زنان، متمرکز شده است.


چرا قطر می خواست میزبان جام جهانی باشد؟

قطر کشور کوچکی است - کوچکتر از کانکتیکات - اما علیرغم وسعتش، در سال های اخیر از نظر سیاسی و اقتصادی خود را به عنوان یک بازیگر جهانی مطرح کرده است.

این کشور خلیج‌فارس یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان است و نقش میانجی بین‌المللی در مناقشات را ایفا کرده است و برای تضمین تخلیه از افغانستان در آگوست 2021 و میزبانی مذاکرات غیرمستقیم بین مقامات آمریکایی و ایرانی در دوحه تلاش می‌کند. همچنین شبکه رسانه ای الجزیره را راه اندازی کرد.


دانیل رایش، استادیار دانشگاه جورج تاون در قطر که رهبری یک ابتکار تحقیقاتی را بر عهده دارد،در مورد جام جهانی 2022 گفت. «فکر می‌کنم ورزش به عنوان یک ابزار سیاسی برای قطر، برای روابط خارجی‌اش، بیش از هر کشور دیگری در جهان [بیشتر نقش دارد]».


به گفته حیا آل ثانی، 32 ساله، که برای "Teach for Qatar" - یک سازمان محلی که برای حل مشکلاتی که دانش آموزان در مدرسه با آن مواجه می شوند، کار می کند، اکنون قطر در معرض دید تمام جهان است.


وقتی بزرگ شدم، از توضیح اینکه قطر کجاست آگاه بودم. آل ثانی در سخنرانی در دانشکده هنر دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا گفت: زمانی که ما سفر می‌کردیم و مردم می‌پرسیدند اهل کجا هستید، همیشه می‌پرسیدند: "اوه، کجاست؟" و اکنون این کار آسان‌تر شده است.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده